Öğretmenler Forumu

Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama  

Haberler:

Gönderen Konu: Zihinsel Engellilerin Sorunları Üzerine!  (Okunma sayısı 11689 defa)

gemici

  • Acemi
  • **
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 71
    • Safranbolu Hasan Gemici Eğitim Uygulam Okulu
Zihinsel Engellilerin Sorunları Üzerine!
« : 11 Mart 2010, 15:27:14 »

Bildiğiniz üzere ve forumda da bir parça değinildiği gibi engellilik çeşitleri vardır ve ZİHİNSEL ENGELİLİK de bunlardan biridir.

Zihinsel engellilerin kendini ifade etmede en çok zorlandıkları bir grup olduğunu düşünürsek sorunlarının da bir o kadar büyük olduğunu söyleyebiliriz. Zihinsel engelillik IQ ile ölçülür, yani bireyin sahip olduğu zeka düzeyi önemlidir. Zeka seviyesini belirlemek için oluşturulan düzeyler tam bir kesinlilik söylenememekle birlikte aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır.
110-120 IQ üzeri ÜSTÜN ZEKALILAR
70-110 arası NORMAL ZEKALILAR
50-70 ARASI HAFİF DÜZEY ZEKA GERİLİĞİ
20-50 ARASI ORTA VE AĞIR DÜZEY ZEKA GERİLİĞİ
20 IQ SEVİYESİNİN ALTI KLİNİK VAKA
olarak genel bir tespit olarak söylenebilir. Tahmin edeceğiniz üzere bu seviyeler alandaki bilim adamları, eğiticiler vb. meslek erbabı tarafından sınıflandırılmıştır. Zihin engellileri işte bu sınıflama içinde düşünmek ve ona göre değirlendirmek gerekir.

Zihinsel engelli bir birey bir günlük yaşantısında neler yapar? Bu da yukarıdaki engel gruplarına göre değişiklik gösterir. Okullaşma ile ilgili kısa bir bilgi bunu anlamakta bize yardımcı olabilir.
50-70 IQ aralığında bulunan bireyler (bugün itibariyle yürürlükte olan Milli Eğitim Bakanlığı mevzuatına göre) zihin engelliler için açılmış bulunan (eğitilebilir çocuklar) ilköğretim okullarına giderler. Bu çocuklar 8 inci sınıfı bitirirlerse ilköğretim diploması alırlar ve bir üst öğrenime devam edebilirler. Muhtemeldir ki 4 yıllık bir yüksek öğrenime kavuşamazlar; ancak meslek eğitimi veren okulları bitirererk bir meslek sahibi olabilirler.

Bu zeka düzeyindeki öğrenciler için ilköğretim okulları bünyesinde "özel eğitim sınıfları" açılabilir. Bir yerde bir okul açmak için yeterli sayıda öğrenci olmaması, ulaşım imkanlarının yetersizliği bunun en önemli sebebidir.
Tüm müfredat zihin engelliler ilköğretim okulundaki gibidir. Tıpkı ilköğretim okulları bünyelerinde açılan ana sınıfları gibi.

Şunu unutmamak gerekir ki günümüzde ortaya konulan çoklu zeka kuramı önemlidir. Bu bireylerin de sahip oldukları zeka ile ilgili detayları bilmek onların eşit görünen zeka seviye belirlemelerinin bu farklılıklar ile değerlendirilmelerini gerektirebilir.

Bir sonraki yazımda devam etmeden önce forum ziyaretçilerinin görüş ve sorularını bekliyor olduğumu belirtmek isterim.
Kayıtlı

Rindâne

  • Y
  • Tam
  • *****
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 228
    • Öğretmenler Forumu
Ynt: Zihinsel Engellilerin Sorunları Üzerine!
« Yanıtla #1 : 11 Mart 2010, 16:26:15 »

Ben bazı ilköğretim okullarında zihinsel engelliler sınıfları gördüm. Zihinsel engellilerin kendileri için açılmış zihinsel engelliler okullarına gitmeleri gerekmiyor mu hocam?
Kayıtlı
Öğretmenler, yeni nesil sizlerin eseri olacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK

gemici

  • Acemi
  • **
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 71
    • Safranbolu Hasan Gemici Eğitim Uygulam Okulu
Ynt: Zihinsel Engellilerin Sorunları Üzerine!
« Yanıtla #2 : 12 Mart 2010, 09:29:19 »

İlköğretim Okulları bünyesinde açılan özel eğitim sınıfları için konu bütünlüğü olması bakımından ilk bölüme bir paragraf ekledim.
Kayıtlı

gemici

  • Acemi
  • **
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 71
    • Safranbolu Hasan Gemici Eğitim Uygulam Okulu
Ynt: Zihinsel Engellilerin Sorunları Üzerine!
« Yanıtla #3 : 15 Mart 2010, 15:22:55 »

Ağır ve Orta düzey engellilerin eğitimi (20-50 IQ) Eğitim Uygulama Okullarında yapılır. Bu engelli grubu öğrenim gören zihin engellilerin en alt grubudur. Kendilerini yeterince ifade edemezler. Sosyal ihtiyaçlarından neredeyse habersizdirler. Müfredatında günlük yaşamı ilgilendiren konular yer alır. Grubun üst düzeyindekiler kısman akademik eğitimden faydalanabilirler. Geç öğrenip çabuk unuturlar.

Hemen hemen tüm engelli grupları bir şekilde kendilerini ifade edebildikleri, sosyal gereksinimlerinin farkında oldukları halde bu grup bu yetenek ve beceriden yoksundur. Bunlar için zihin engelli olmayan bizlerin daha çok çalışması gerekir.

Bu konuda basit bir iki örnek verelim. Görme engelli birisi bir gün bir kurumu arar ve o kurum bünyesinde bir etkinlik sunmak isteyebilir. bedensel engellilerin engel durumlarına uygun spor dallarında dünya birinciliklerine bile tanık oluyoruz. Ağır ve orta düzey zihin engelli de dünya birinciliği kazandırabilir. Ancak bu süreçteki rolü sadece yarışmaktan ibarettir. Kalıcı bir dostluk kuramazlar, salt kendilerinin sürdürebildiği bir sosyal ilişki içinde olamazlar.
Kayıtlı

özeleğitimci

  • Yeni
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 1
Ynt: Zihinsel Engellilerin Sorunları Üzerine!
« Yanıtla #4 : 01 Ocak 2011, 11:47:04 »

yazdığınız bilgiler için çok teşekkür edrim hocam kabul ederseniz size birkaç sorum olacak problem davranışlardan kazak sökme davranışı ile ilgili bir çalışma yapıyorum sizin de bu davranışı ortadan kaldırmayla ilgili görüş ve düşüncelerinizi istiyoru şimdiden teşekkürler :)
Kayıtlı